Saturday 3 November 2018

BBM3410/18: KULIAH MINGGU 7



assalamualaikum....

Hari ini saya akan berkongsi satu cerita...

pada hari isnin baru-baru ini, pelajar BBM 3410 diminta untuk pembentangan tugasan Simpulan Bahasa. Setiap kumpulan diminta untuk menyediakan 10 simpulan bahasa dan perlu mengambil gambar mengikut simpulan bahasa yang dipilih. selepas itu, kumpulan-kumpulan tersebut diminta untuk membuat video serta membentangkan video tersebut.

pemilihan simpulan bahasa haruslah berbeza bagi setiap kumpulan. gambar-gambar yang diambil haruslah menepati makna simpulan bahasa tersebut. gambar yang diambil harus bersesuaian dengan makna disebalik simpulan bahasa.

sebagai contoh: 

☺☺

                                                                pekak badak



cantik molek


***********
semasa tugasan ini berlangsung, aku tiada di UPM, maka tiadalah gambarku dalam vedio. Tetapi apa-apapun aku juga mendapat tugasan individu. Dimana sama seperti mereka tetapi aku hanya perlu menyediakan 5 simpulan bahasa sahaja.. 

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18:FACEBOOK

Assalamualaikum.ini merupakan tugasan kejutan yang diberikan oleh prof.. Maaf prof andai saya terkasar bahasa.. saya sayang prof keta...