Thursday 15 November 2018

BBM3410/18: CARA-CARA MEMBUAT KELENDAR




ASSALAMUALAIKUM SEMUA....

Hari ini kami semua dimaklumkan bahawa kelas amali telah dibatalkan dan digantikan dengan kelas atas talian....

ARAHAN YANG DITERIMA

kami perlu mengambil video iaitu proses membuat kelendaar dengan menggunakan photoshop selama 3 minit.

Maka, habis sahaja kelas jam 2.. kami terus bergegas pulang ke kolej untuk menyempurnakan tugasan tersebut.. kami mula membuat tugasan pada jam3 petang sehingga 6 petang.

pelbagai halangan yang kami dapat.. tetapi merupakan satu proses yang memantangkan diri untuk bersabar.. hahhahahahah

DAN.... lihatlah hasil yang mampu dilakukan





CERITA KEDUA

sudah dimaklumkan bahawa kami semua mengemaskini twitter setiap minggu 1. Dimana kami perlu tweet dan retweet (hanya rakan sekelas sahaja).

kebiasaannya, aku hanya aktif di facebook serta instgram tetapi kali ini aku juga perlu bersosial di twitter. Apa yang terjadi, aku terlupa akan tugasan ini sehingga aku mula berasa hairan mengapa rakan-rakan sekuliah dengan asyik menyebut twitter saban hari. 

Sehingga suatu hari rakan aku menegur aku:

si dia: bila ang nak update twitter ni?

Aku: (dengan muka keliru) twitter?

si dia: Yela.. kan Prof suruh buat twitter..

Aku: Allah.... nanti aku buat (dalam hati mula berdebar) - masa ni minggu kedua (jangan salah sangka yeee)

     macam manalah aku boleh lupa.. yela sebelum ni asyik dengan instgram dan facebook sahaja tapi kali ini aku perlu menambah lagi satu medan sosial dalam hidupku..

SAYA BARU NAK BELAJAR JADI BUDAK TWITTER.... Maaf Prof. saya akan cuba menerokai alam twitter...

DAN AKHIRNYA INILAH HASILNYA...














No comments:

Post a Comment

BBM3410/18:FACEBOOK

Assalamualaikum.ini merupakan tugasan kejutan yang diberikan oleh prof.. Maaf prof andai saya terkasar bahasa.. saya sayang prof keta...